Powered By Blogger

Om mig

Simrishamn Skolenhet Centrum, Skåne, Sweden
Jag är 15 år och bor i Simrishamn. Jag gillar att spela fotboll men spelar inte i någon fotbolls klubb, undrar själv varför? :) Glad och Energisk kille som ofta är HYPERAKTIV!?!?!

lördag 28 maj 2011

Vilken Historisk person blev jag ? Jo, Drottning Victoria

Jag blev...

Victoria

Victoria (1819-1901), drottning av Storbritannien och Irland, var en långlivad, men föga politiskt aktiv, nationalsymbol. Uppskattade lugn och ro på sina slott.

Lite fakta om Victoria...

Victoria var drottning av Storbritanien, Irland och kejsarina av Indien föddes 24 Maj 1819 och dog 22 januari 1901. Victoria tog över tronen 1837 då hon befriades av sin mors inflytande och 3 år senare gifte sig med sin kusin Albert av Sachsen-Coburg-Gotha. När Albert dog 1861 så var det en hård tid för Victoria och deras 9 barn. När sorgetiden var över så drog Victoria tillbaka sig och blev en vördande landsmoder.

ännu en uppgift klar! JADÅ GO GO ALDIN !

Aldin Hodzic 9F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar