Powered By Blogger

Om mig

Simrishamn Skolenhet Centrum, Skåne, Sweden
Jag är 15 år och bor i Simrishamn. Jag gillar att spela fotboll men spelar inte i någon fotbolls klubb, undrar själv varför? :) Glad och Energisk kille som ofta är HYPERAKTIV!?!?!

lördag 28 maj 2011

Uppgift: Aung San Suu Kyi!

Aung San Suu Kyi, En kvinna som suttit inne i 20 år och inte har träffat sina 2 söner. Anledningen att hon sitter inne är dels för hon höll offentliga framträdande fast hon förbjöds av militären. Hon och hennes supportrar blev ett hot för militärregimen därför tog hon och andra partiledare och sattes i husarrest. Hon har haft mycket begränsad frihet och satts på husarrest flera gånger. 2009 simmade en amerikans medborgare över den sjön som skiljer Suu Kyi från annat folk och tog emot av Suu Kyi och fick stanna över natten och då var Suu Kyis husarrest nästan över men amerikanen gjorde så att de båda fick lida för det. Han fick 7 års straffarbete medans Suu Kyi engentligen skulle få 3 års straffarbete men ändrades till 6 månaders husarrest.

Vad tycker jag om att man ska kunna säga vad man tycker: Ja, givetvis ska man kunna säga vad man tycker i sådant sammanhang men tyvärr så misstolkar folk oftast sådana saker, som t.ex. i Sverige har vi yttrandefrihet men vissa använder det som om att det vore okej att kränka en person, religion eller utseende. Därför är det bra med yttrandefrihet till viss del men i sånnahär sammanhang så JA hon ska få hålla tal för vem hon vill, när hon vill!
And again it's my thoughts :)
Har uppgiften om tigrarna och 1 till sen är JAG KLAR MED BLOGGEN !
HAR WORK WORK !
ska göra resten imorgon för är sjukt trött ! förtjänar att vila lite och umgås med mina vänner CIAO !
Aldin Hodzic 9F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar