Powered By Blogger

Om mig

Simrishamn Skolenhet Centrum, Skåne, Sweden
Jag är 15 år och bor i Simrishamn. Jag gillar att spela fotboll men spelar inte i någon fotbolls klubb, undrar själv varför? :) Glad och Energisk kille som ofta är HYPERAKTIV!?!?!

söndag 5 december 2010

Hejsan !
Såg en jätte cool nyhet på "MSN Today" som kommer upp när man loggat in på msn så här kommer den...

Sankt Nicholas dag firas i Podkoren, Slovenien. På Sankt Nicholas Dag är det tradition att en person utklätt till helgon går runt i byarna och ger barnen presenter. Enligt traditionen ska han också vara omgiven av andra människor, utklädda till djävular. Här är en av dem.REUTERS/Bor Slana
Där jag hittade/läste det
letat efter fakta om varför man firar det just såhär men kunde inte hitta
ENJOY

1 kommentar:

  1. Intressant Aldin att du berättar om traditioner i Slovenien. Mycket otäck bild tycker jag.

    SvaraRadera